reklam
reklam
06 Aralık 2025 Cumartesi
NSosyal
Instagram
Twitter
Etkili, Hakiki, Ahlaklı
İstanbul
Parçalı bulutlu
14°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Ara
Eha Medya EHA Global Filistinli sanatçılar “Yeni Vizyonlar Hareketi”nin direnç ruhunu nasıl taşıyorlar?

Filistinli sanatçılar “Yeni Vizyonlar Hareketi”nin direnç ruhunu nasıl taşıyorlar?

Yeni Vizyonlar sanat hareketi, 1980'lerde kültürel boykotu canlandırdı. Sanatçılar bugün hala bu hareketi ilham kaynağı olarak kullanıyorlar. Filistinli sanatçı Nabil Anani, işgal altındaki Batı Şeria'nın Ramallah kentindeki sessiz stüdyosunda 1980'lerin sonundaki siyasi kargaşada doğuşuna katkıda bulunduğu harekete derin kökleri olan sanat eserleri üzerinde özenle çalışıyor.

KAYNAK:
el-Cezire

1987 yılında Anani ve sanatçı arkadaşları Sliman Mansour, Vera Tamari ve Tayseer Barakat tarafından kurulan Yeni Vizyonlar sanat hareketi, kültürel direnişin bir biçimi olarak İsrail'den gelen malzemeleri kullanmaktan kaçınırken, yerel doğal malzemeleri kullanmaya odaklandı. 

Hareket,işgal altındaki Filistin'de derin siyasi çalkantıların yaşandığı bir dönemde kendi kendine yetebilmeyi önceledi.

Anani, “[Yeni Vizyonlar] İntifada'nın koşullarına bir yanıt olarak ortaya çıktı” dedi. “Boykot ve kendi kendine yeterlilik gibi fikirler, o dönemde sanat pratiğimizde bir değişime ilham verdi.”

Kurucu üyelerden her biri belirli bir malzemeyle çalışmayı seçti ve dönemin ruhuna uygun yeni sanat tarzları geliştirdi. Bu fikir ilgi gördü ve yerel, bölgesel ve uluslararası düzeyde birçok sergi düzenlendi.

Neredeyse kırk yıl sonra, Yeni Vizyonlar’ın ilkeleri – kıtlığa rağmen kendine yeterlilik, direniş ve yaratıcılık – sanat yapmayı hem bir ifade biçimi hem de bir hayatta kalma eylemi olarak gören yeni nesil Filistinli sanatçıları yetiştirmeye devam ediyor.

Şu anda 82 yaşında olan Anani ve diğer kurucu üyeler, hareketin mirasını yaşatmaya yardımcı oluyorlar.

Neden “Yeni Vizyonlar”?

“Bu harekete Yeni Vizyonlar adını verdik çünkü özünde, özellikle yerel malzemelerin kullanımı yoluyla deneyselliği benimsiyordu,” diyen Anani, koyun derilerinin zenginliğini, dokularını ve tonlarını keşfettiğini ve bunları sanatına etkileyici şekillerde entegre etmeye başladığını belirtti.

2002 yılında, şu anda 80 yaşında olan Tamari, İsrailli yerleşimcilerin yaktığı her gerçek zeytin ağacı için bir seramik zeytin ağacı yapmaya başladı ve Tale of a Tree (Bir Ağacın Hikayesi) adlı bir heykel

enstelasyonu oluşturdu. Daha sonra, genellikle birbiriyle karışmayan seramik parçaların üzerine sulu boya katmanları uygulayarak her bir malzemenin olağan sınırlarını zorladı ve aile fotoğrafları, yerel manzaralar ve siyaset unsurlarını bir araya getirdi.

Bu arada 66 yaşındaki Barakat, kendi pigmentlerini oluşturdu ve ardından ahşaba şekiller yakmaya başladı, yüzeydeki hasarı görsel bir dile dönüştürdü.

78 yaşındaki Mansour, “Diğer sanatçılar toprak, deri, doğal boyalar ve hatta malzemelerin kırılganlığını hikayenin bir parçası olarak benimsemeye başladı” dedi ve Yeni Vizyonlar Hareketi ortaya çıkmadan önce, ulusal semboller ve kimlik odaklı eserler oluşturarak yıllarını geçirdikten sonra, eserlerinde bir tür “çıkmaza” girdiğini ve bu eserlerin tekrarlayıcı olmaya başladığını hissettiğini ekledi.


 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *