reklam
reklam
11 Aralık 2025 Perşembe
NSosyal
Instagram
Twitter
Etkili, Hakiki, Ahlaklı
İstanbul
Parçalı bulutlu
8°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Ara
Eha Medya Ekonomi TÜİK açıkladı: Girişimlerin yüzde 39,6'sı yenilik yaptı

TÜİK açıkladı: Girişimlerin yüzde 39,6'sı yenilik yaptı

Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre 2022-2024 döneminde 10 ve üzeri çalışanı olan girişimlerin yüzde 39,6'sı yenilik faaliyetinde bulundu.

kaynak:
AA

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), iş dünyasının inovasyon karnesini ortaya koyan "Yenilik Araştırması 2024" sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Verilere göre, 2022 ile 2024 yıllarını kapsayan üç yıllık süreçte, 10 ve daha fazla personeli bulunan işletmelerin inovasyon oranı yüzde 39,6 olarak gerçekleşti. Bu oran, 2020-2022 döneminde yüzde 39,8 seviyesindeydi. Firma büyüklüğü ile yenilik yapma eğilimi arasındaki doğru orantı dikkat çekti; 250 ve üzeri çalışanı olan büyük ölçekli şirketlerde inovasyon oranı yüzde 69,3'e kadar yükseldi. Faaliyet alanlarına bakıldığında ise sanayi sektöründeki girişimlerin yüzde 42,1'i yenilik yaparken, hizmet sektöründe bu oran yüzde 36,9'da kaldı.

Ürün yeniliği ve finansal destekler

Ürün yeniliği yapan firmaların oranı önceki döneme kıyasla artış göstererek yüzde 23,6'ya ulaştı. Piyasaya sürülen yeni veya iyileştirilmiş ürünlerin yüzde 85,1'inin, girişimin faaliyet gösterdiği pazar için yenilik niteliği taşıdığı belirlendi. İnovasyon sürecinde finansman arayışına giren girişimlerin yüzde 25,6'sı çeşitli kaynaklardan destek aldı. Bu desteklerin yaklaşık yarısı merkezi kamu kurum ve kuruluşları tarafından sağlandı.

Patent ve marka tesciline ilgi

Girişimler, elde ettikleri rekabet avantajını korumak adına fikri mülkiyet haklarına yöneldi. Yenilik faaliyetinde bulunan işletmelerin yüzde 48,3'ü ticari marka tescili yaptırırken, yüzde 26,4'ü patent başvurusunda bulundu. Çevresel fayda sağlayan yeniliklerde ise işletmelerin en önemli motivasyon kaynağı, şirket itibarını geliştirme hedefi oldu.

 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *