Adalet Bakanı Gürlek, Uluslararası Uyuşturucu Kullanımı ve Kaçakçılığı ile Mücadele Günü dolayısıyla yaptığı paylaşımda, uyuşturucuyla mücadeleyi önleme, rehabilitasyon ve topluma yeniden kazandırma süreçleriyle birlikte yürüttüklerini belirtti.
"Tutuklulara psiko-sosyal destek sunuyoruz"
Ceza infaz kurumlarında bağımlılıkla mücadeleye yönelik çalışmaların sürdüğünü vurgulayan Bakan Gürlek, şu ifadeleri kullandı:
“Bu kapsamda ceza infaz kurumlarımızda bağımlılıkla mücadeleye yönelik özel alanlar oluşturuyor, hükümlü ve tutuklulara kapsamlı psiko-sosyal destek sunuyoruz. Amacımız, bağımlılık sarmalına düşen bireylerin hayata yeniden tutunmalarını sağlamak ve topluma sağlıklı şekilde yeniden uyumlarına katkı sunmaktır. Gençlerimizi, aile yapımızı ve toplum sağlığımızı hedef alan uyuşturucuyla mücadelemiz kesintisiz devam edecektir.”
Gürlek, paylaşımında Adalet Bakanlığının ceza infaz kurumlarında yürüttüğü çalışmalara da yer verdi. Buna göre, 2005 yılından bu yana 1 milyon 601 bin 629 kişi rehabilitasyon sürecinden yararlanırken, 2026 yılının ilk üç ayında Sigara, Alkol ve Madde Bağımlılığı Programı kapsamında 88 bin 694 kişiye ulaşıldı.