07 Haziran 2026 Pazar
NSosyal
Instagram
Twitter
Etkili, Hakiki, Ahlaklı
İstanbul
Açık
23°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Ara
Eha Medya Gündem Bakan Uraloğlu açıkladı: 2026-2030 Erişilebilir Ulaşım Planı yolda

Bakan Uraloğlu açıkladı: 2026-2030 Erişilebilir Ulaşım Planı yolda

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 15. Dönem Engelli ve Gazi Bireyler Eğitim Semineri'nde yaptığı açıklamada, 2017 yılından bu yana demir yollarında yaklaşık 9 milyon engelli vatandaşın ücretsiz seyahat ettiğini duyurdu.

Bakan Uraloğlu, video konferans yöntemiyle katıldığı seminerde, engelli ve gazi bireylerin toplumsal hayata tam katılımını sağlamak amacıyla yürütülen projelere dair kapsamlı veriler paylaştı. Bakanlığın "erişilebilir ulaşım" vizyonu doğrultusunda atılan adımların altını çizen Uraloğlu, ulaşımın her modunda engelleri kaldırmaya kararlı olduklarını belirtti.

2026-2030 stratejisi yolda

Bakan Uraloğlu, erişilebilirliği bir standart haline getirmek için çalışıldığını ifade ederek yeni eylem planının müjdesini verdi:

"Bakanlığımızın 'Her adımda farklılıkları ortadan kaldıran bir ulaşım ağı oluşturmak' vizyonu doğrultusunda, 2026-2030 Erişilebilir Ulaşım Stratejisi ve Eylem Planı hazırlık çalışmalarımız yoğun şekilde devam ediyor. Önümüzdeki dönemde Cumhurbaşkanlığının onayına sunacağız."

Turuncu masa ve engelsiz havalimanları

Engelli vatandaşların seyahatlerini kolaylaştıran "Turuncu Masa" uygulamasının kapsama alanının genişletildiğini belirten Uraloğlu, hizmete dair şu sayısal verileri aktardı:

  • YHT gar desteği: 27 Yüksek Hızlı Tren garında bugüne kadar 87 bin 795 yolcuya destek sağlandı.
  • Havalimanları: Turuncu Masa hizmeti Rize-Artvin, Ordu-Giresun ve Tokat havalimanlarında da başlatıldı. Toplamda 38 havalimanı "Engelsiz Havalimanı Kuruluşu" unvanına sahip.
  • İstasyon dönüşümü: 119 istasyonda erişilebilirlik uygulamaları tamamlanarak hizmete alındı.

Kara ve deniz yollarında indirim ve erişim

Demir yollarındaki ücretsiz seyahatlerin yanı sıra kara yolunda da önemli kolaylıklar sağlandığını kaydeden Bakan Uraloğlu, 2025 yılında yaklaşık 1,8 milyon, 2026'nın ilk 4 ayında ise 356 binden fazla engelli vatandaşın şehirler arası otobüslerde %40'a varan indirimlerden faydalandığını bildirdi. Ayrıca "Engelsiz Denizler Projesi" ile yolcu gemilerinde rampa, asansör ve özel tuvaletlerin zorunlu hale getirildiği hatırlatıldı.

Dijitalde engel yok: e-Devlet ve Türkiye Kart

Dijital hizmetlerin erişilebilirliğine de değinen Uraloğlu, e-Devlet üzerinden işaret diliyle hizmet veren Engelsiz Çağrı Merkezi aracılığıyla bugüne kadar 54 bin 246 işitme engelli vatandaşa ulaşıldığını belirtti. Ayrıca PTT aracılığıyla maaşların evde teslim edildiğini ve Türkiye Kart projesi ile engelli ve gazi vatandaşlara ulaşımda yeni imtiyazlar tanımlandığını ifade etti.

Bakan Uraloğlu, "Herkesin hareket özgürlüğünü tam anlamıyla değerlendirebileceği kapsayıcı bir gelecek inşasına kararlılıkla devam edeceğiz" diyerek sözlerini tamamladı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *