reklam
reklam
13 Aralık 2025 Cumartesi
NSosyal
Instagram
Twitter
Etkili, Hakiki, Ahlaklı
İstanbul
Parçalı bulutlu
12°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Ara
Eha Medya Teknoloji Türkiye e-mobilite yatırımlarıyla 2030'da dünya liderliğine koşuyor

Türkiye e-mobilite yatırımlarıyla 2030'da dünya liderliğine koşuyor

Elektrikli araç ve şarj altyapısı yatırımlarını hızlandıran Türkiye, Avrupa’nın parlayan yıldızı oldu. Uzmanlar 2030 yılı için küresel liderliğe işaret etti.

kaynak:
AA

Uluslararası Enerji Ekonomisi Derneğinin (IAEE) Ankara'da düzenlenen Orta Doğu ve Orta Asya (MECA) Konferansı, elektrikli ulaşım sektörünün geleceğine ışık tuttu. Sektör temsilcileri, Türkiye'nin e-mobilite alanındaki hızlı yükselişini ve altyapı çalışmalarını değerlendirdi.

“E-mobilitenin Avrupa’daki kahramanı Türkiye”

Güvenilir Şarj Birliği (TCA) Başkanı Christian Philipp, Türkiye'deki elektrikli araç kayıtlarında yaşanan yüzde 127'lik artışa dikkat çekerek, yerli markaların başarısına vurgu yaptı. Sektörde işbirliğinin önemine değinen Philipp, şu ifadeleri kullandı:

"Türkiye, Avrupa kıtasında e-mobilitenin kahramanı. Bu başarıda TOGG ve Karsan gibi markaların payı büyük. Türk pazarına güveniyoruz. Ortak araştırmalar ve projeler için Türk şirketleriyle işbirliği yapmak isteriz. Türkiye'de e-mobiliteye olan ilgi güçlü, halk teknolojiyi benimsemeye hazır."

Apartmanlarda şebeke yüküne akıllı çözüm

Otoyol şarj ağının güçlü olduğunu ancak çok katlı konutlarda yeni düzenlemelere ihtiyaç duyulduğunu belirten Philipp, şebeke güvenliği için yapay zeka destekli gece şarjının önemini anlattı. Philipp, sözlerine şöyle devam etti:

"Karşı karşıya olduğumuz asıl sorun ise apartmanlar. Eğer Türkiye’de insanlar işten saat 17'de eve gelir ve hepsi arabalarını şarja takarsa şebeke bunu kaldıramaz. Ancak insanlar, araçlarının yapay zekayla gece boyunca uygun saatlerde sabaha kadar dolacak şekilde şarj edilmesini sağlayabilirse şebekede yeterli enerji mevcut olur."

Cari açığa elektrifikasyon ilacı

Vale Şarj Sistemleri CEO'su Mehmet Göksu ise Türkiye'nin teknoloji üreten bir ülke konumuna geldiğini ve altyapının yeterli olduğunu vurguladı. Ulaşımdaki enerji tüketiminin cari açık üzerindeki etkisine değinen Göksu, şu değerlendirmeyi yaptı:

"Tükettiğimiz enerjinin yüzde 30'u ulaşımdan kaynaklı. Eğer elektrifikasyon altyapımızı güçlendirirsek, cari açığın önemli bir bölümüne çözüm üretmiş oluruz."

Gelecek hedefleri konusunda iddialı konuşan Göksu, sözlerini şu şekilde tamamladı:

"Türkiye 2030'da e-mobilite sektöründe yalnızca bölgede değil, dünyada lider ülke olmaya aday. Teknoloji altyapımız, sanayimiz ve devlet politikaları bu hedefe bizi taşıyor."

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *