Bursa Valiliğinden yapılan açıklamada, sıcaklık değerlerinin yükselmesiyle oluşabilecek olağanüstü hava durumlarının orman yangınlarını tetikleyebileceği belirtildi. Yasak kararının detaylarına ilişkin açıklamada şu ifadelere yer verildi:
"İl sınırları içinde yer alan piknik ve mesire alanları, milli park, tabiat parkları ve ekoturizm alanlarında piknik, spor, yürüyüş gibi faaliyetler için herhangi bir kısıtlama kararı bulunmamaktadır. Ormanlık alanların tümüne araç ya da yaya girişi yapmak, mangal yakmak, tüp kullanmak, nargile ya da çeşitli amaçlarla ateş yakmak yasaklanmıştır."
Ayrıca köy ve mahallelerde, anız, bağ, bahçe, zeytinlik ve tarla temizliği gibi gerekçelerle ağaç, dal ve her türlü bitki örtüsünün yakılmasının da kesinlikle yasaklandığı vurgulandı.
Hasat döneminde su tankeri zorunluluğu
Ekin hasadı sırasında çıkabilecek olası yangınlara anında müdahale edilebilmesi için yeni bir zorunluluk getirildi. Alınan karara göre orman içindeki ve bitişiğindeki tarlalarda hasat yapılırken, mahalle muhtarlıkları veya biçerdöver sahipleri, traktöre monte edilebilen, arazöz vazifesi gören en az 2,5 ton kapasiteli ve pompalı bir su tankerini biçerdöverlerin yanında hazır bulunduracak. Hasat sonrasında ise tarla sahipleri anız yangınlarına karşı gerekli tüm önlemleri alacak. Bu tedbirlerin takibi jandarma, emniyet ve orman kolluk kuvvetleri tarafından sıkı bir şekilde denetlenecek.
Sanayi kuruluşları, belediyeler ve enerji hatlarına sıkı tedbir
Yangın riskini en aza indirmek amacıyla kentteki tüm kurum ve kuruluşlara da önemli sorumluluklar yüklendi. Bu kapsamda orman alanı civarındaki tesisler, organize sanayi bölgeleri ve sanayi kuruluşları, ormanları etkileyebilecek her türlü yangın riskine karşı önleyici tüm tedbirleri eksiksiz bir şekilde almakla yükümlü kılındı.
Enerji hatlarının yapım ve bakımıyla ilgilenen kuruluşların özellikle ormanlık alanlardan geçen hatların bakımlarını yapması ve yangın riski oluştuğunda gerekirse enerji kesintisi uygulaması kararlaştırıldı. Belediyelerin ise orman içi ve bitişiğinde yer alan denetim ekiplerinin sahada etkin bir gözetim yürüteceği ifade edilirken, alınan bu kararlara ve önlemlere aykırı hareket eden kişiler hakkında yasal adli ve idari başlatılacağı önemle duyuruldu.
Kaymakamlıklar ve orman işletme müdürlükleri koordinasyonunda kurulan özel denetim ekiplerinin sahada etkin bir gözetim yürüteceği ifade edilirken, alınan bu kararlara ve önlemlere aykırı hareket eden kişiler hakkında yasal adli ve idari işlemlerin başlatılacağı önemle duyuruldu.