reklam
reklam
06 Aralık 2025 Cumartesi
NSosyal
Instagram
Twitter
Etkili, Hakiki, Ahlaklı
İstanbul
Parçalı bulutlu
14°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Ara
Eha Medya Teknoloji Yapay zeka öğretmenlere destek sağlıyor

Yapay zeka öğretmenlere destek sağlıyor

Yapay zeka tabanlı sistemler, öğrencilerin öğrenme stilleri ve ilgi alanlarını çözümleyerek eğitmenlere özel içerikler sunuyor. Bu sayede öğretmenin yerini almak yerine, veri odaklı destek ile rolünü güçlendiriyor.

Öğretmenler veriyi okuyan rehber olmalı

Eğitim Teknolojileri Uzmanı Ebru Karayel Çınar, yapay zekanın eğitimcilerin rolünü kökten değiştirdiğini belirtti. Artık öğretmenlerin yalnızca dijital okuryazarlıkla yetinmeyip yapay zeka okuryazarı olmaları gerektiğini vurgulayan Çınar, bu yaklaşımı "AI for Educators" olarak tanımladı. Çınar, yapay zekanın öğretmen, yönetici ve tüm okul ekosisteminin gereksinimlerini karşılayan gelişmiş bir teknoloji aracı olduğunu, dolayısıyla geleceğin dijital yerlilerini yetiştiren eğitimciler için yapay zeka okuryazarlığının bir zorunluluk haline geldiğini ifade etti.

Çınar, teknolojinin insan odaklı kullanıldığında eğitmen için bir rehbere dönüştüğünü, öğrencinin motivasyonlarını ve dijital izlerini doğru analiz etmenin ders tasarımlarını buna göre uyarlamayı sağladığını vurguladı. Yapay zekanın öğreticinin otoritesini sarsmadığını, aksine güçlendirdiğini belirterek, "Öğretmen, sınıftaki nihai karar merciidir. Ancak öğrenciye etkin rehberlik edebilmesi, büyük ölçüde öğretmenin veri yorumlama yeteneğine bağlıdır. Öğretmenlerin yeni görevi, veriyi okuyabilen rehber olmaktır,” şeklinde konuştu.

Eğitimde yapay zeka ajanları ve yerli dil modeli gereksinimi

Ebru Karayel Çınar, eğitim alanındaki yapay zeka tartışmalarının genel kullanımlardan ziyade "yapay zeka ajanları" üzerinden ilerlemesi gerektiğini kaydetti. Çınar, eylem odaklı yapay zeka modellerinin 2025 itibarıyla ön plana çıktığını ve bunun yeni bir dönemi başlattığını ifade etti. Eskiden sadece yanıt üreten modellerin yerini, artık kendi inisiyatifiyle aksiyon alabilen yapay zeka ajanlarının aldığını söyledi.

Etik sınırlar ve insan faktörünün önemi

Çınar, eğitim amaçlı yapay zeka kullanımında kişisel verilerin korunması ve etik farkındalık konularının kritik öneme sahip olduğunu belirtti. Yapay zekanın sorumlu kullanımının eğitim süreçlerinin merkezinde yer alması gerektiğini vurgulayarak, öğrencilerin verilerinin nereye gittiğini bilme zorunluluğunun altını çizdi.

Yabancı dil eğitimindeki yapay zeka etkisine de değinen Çınar, dilin kültürel bir unsur olduğu ve insanın sosyal bir varlık olduğu sürece dil öğrenme ihtiyacının süreceği görüşünü dile getirdi. Yapay zeka araçlarının insan etkileşiminin yerini almasının henüz mümkün olmadığını, dijital dönüşümün kültürel bir değişim olduğunu ve şeffaf, etik, insan merkezli bir eğitim kültürü oluşturulması gerektiğini sözlerine ekledi.
 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *