23 Aralık 2025 Salı
NSosyal
Instagram
Twitter
Etkili, Hakiki, Ahlaklı
İstanbul
Parçalı bulutlu
10°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Ara
Eha Medya Ekonomi E-ticaret hacminde 100 milyar dolarlık büyük hedef

E-ticaret hacminde 100 milyar dolarlık büyük hedef

ETİD Başkanı Hakan Çevikoğlu, 2024'te 90 milyar dolar olan e-ticaret hacminin 2025'te 100 milyar dolar barajını geçeceğini ve büyümenin süreceğini açıkladı.

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu, Türkiye’nin dijital ekonomi rotasını değerlendirdi. Sektörün stratejik bir konuma ulaştığını belirten Çevikoğlu, "2024'te 90 milyar dolar seviyesine ulaşan e-ticaret hacminin, bu yıl 100 milyar doları aşması bekleniyor." dedi. E-ihracatın ise 8 milyar dolara yaklaşması öngörülüyor.

Dijital tüketici davranışları değişiyor

Çevikoğlu, tüketicilerin artık daha bilinçli hareket ettiğini vurgulayarak, "İndirim oranları, tüketiciler açısından artık tek başına belirleyici olmaktan çıktı." ifadesini kullandı. Güven, hız ve iade kolaylığı gibi unsurların fiyat kadar kritik hale geldiği belirtilirken, mobil alışverişin sektörü domine etmeye devam edeceği kaydedildi.

E-ihracatta avrupa pazarı liderliğini koruyor

Türk ürünlerine en yoğun talebin Avrupa’dan geldiğini ifade eden Çevikoğlu, KOBİ’lerin dijitalleşmesiyle ihracatın tabana yayıldığını belirtti. "Her masaya bir Türk ürünü" vizyonuyla markalaşma sürecinin hızlandığı ve küresel rekabet gücünün arttığı vurgulandı.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *