Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu, Türkiye’nin dijital ekonomi rotasını değerlendirdi. Sektörün stratejik bir konuma ulaştığını belirten Çevikoğlu, "2024'te 90 milyar dolar seviyesine ulaşan e-ticaret hacminin, bu yıl 100 milyar doları aşması bekleniyor." dedi. E-ihracatın ise 8 milyar dolara yaklaşması öngörülüyor.
Dijital tüketici davranışları değişiyor
Çevikoğlu, tüketicilerin artık daha bilinçli hareket ettiğini vurgulayarak, "İndirim oranları, tüketiciler açısından artık tek başına belirleyici olmaktan çıktı." ifadesini kullandı. Güven, hız ve iade kolaylığı gibi unsurların fiyat kadar kritik hale geldiği belirtilirken, mobil alışverişin sektörü domine etmeye devam edeceği kaydedildi.
E-ihracatta avrupa pazarı liderliğini koruyor
Türk ürünlerine en yoğun talebin Avrupa’dan geldiğini ifade eden Çevikoğlu, KOBİ’lerin dijitalleşmesiyle ihracatın tabana yayıldığını belirtti. "Her masaya bir Türk ürünü" vizyonuyla markalaşma sürecinin hızlandığı ve küresel rekabet gücünün arttığı vurgulandı.